Mag je autobanden op je auto hebben die veel in leeftijd verschillen?

Je kunt de leeftijd zien aan de DOT nummers op de band. Ik hoorde van een vriend in Oostenrijk dat de autobanden daar niet meer dan een paar jaar mogen verschillen, maar wat zegt de Nederlandse regelgeving hierover?
Mijn voorbanden zijn 4 jaar ouder dan mijn achterbanden, maar hebben nog voldoende profiel.

7 maanden geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Zolang elke individuele band maar binnen de normen blijft.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden

Andere antwoorden (1)

Voor wat betreft leeftijdsverchil in autobanden is er geen Nederlandse regelgeving.
jc54
7 maanden geleden