Hoe check je hoe vaak je een identiteitskaart hebt aangevraagd, zodat je niet wordt geblacklist?

Je mag je identiteitsbewijs maximaal 3 keer als vermist opgeven in 5 jaar tijd, als hij gestolen of verloren is. Anders kom je op een zwarte lijst en kan je geen paspoort meer krijgen. Zo voorkomen ze fraude.

Ik heb flinke ADHD en ben mijn ID wel eens kwijtgeraakt (en geblokkeerd). Op MijnOverheid kan ik zien dat ik één paspoort heb (die heb ik) en twee ID-kaarten (die niet). De laatst aangevraagde ID kaart komt uit augustus 2018, dus dat is 5 jaar geleden. Ik hoop dat ik dus maar twee kaarten heb aangevraagd in die periode en nu gewoon een ID kan aanvragen zonder problemen.

Maar ik ben bang dat ik misschien vaker een ID kaart heb gehad en die niet op MijnOverheid staat. Hoe kan je checken hoe vaak je een identiteitsbewijs hebt aangevraagd in de afgelopen jaren? En klopt het dat ik zonder problemen een ID kan aanvragen?

(Oh, en is het misschien mogelijk je ID op een app op je telefoon te laten zien, zodat je het niet bij je hoeft te hebben, zodat ik hem nooit kwijt kan raken?)

9 maanden geleden
in: Wetgeving
1.1K
Amadea
9 maanden geleden
Als jij in staat bent om je telefoon in jouw bezit te houden, dan moet dat toch ook lukken met een identiteitsbewijs? Er zijn zelfs hoesje voor waar je ze bij elkaar kunt bewaren.
Amadea
9 maanden geleden
hoesje = hoesjes
tinus1969
9 maanden geleden
Nee, het is niet mogelijk om je ID op een app te zetten. Alleen de kaart telt.
tinus1969
9 maanden geleden
Ik vermoed dat wat op mijnoverheid staat geldt; dat is ook de informatie die de overheid zelf gebruikt.

Geef als eerste antwoord