Mag deurwaarder loonbeslag leggen als je al 18% van je loon aan deurwaarders betaald?

Verwijderde gebruiker
11 maanden geleden
in: Wetgeving
1.8K
Edraket
11 maanden geleden
Maak een afspraak en ga met hem in gesprek. Probeer duidelijkheid hierover te krijgen en spreek een betalingsregeling af die haalbaar is voor jou.
Als dit voor de deurwaarden ook acceptabel is heeft ook hij een probleem minder.
Verwijderde gebruiker
11 maanden geleden
ik zit al onder het bestaansminimum dus geen ruimte meer
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Deurwaarder dient rekening te houden met beslagvrije voet. Alles daarboven kan deurwaarder volgens mij aanspraak op maken.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
11 maanden geleden
Er is soms ook sprake van intimidatie door foute deurwaarders. Zoek hulp bij b.v. een juridisch loket. Ik denk zelfs dat de deurwaarder die je al lang kent, misschien ook wel wat tips kan geven. Hij gaat immers dagelijks met die regeltjes om en heeft er ook belang bij dat jij overeind blijft staan.
Verwijderde gebruiker
11 maanden geleden
Dank jullie voor de reacties, ik ga met de antwoorden aan de slag.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.
De verschillende deurwaarders, die beslag op jouw loon hebben laten leggen, moeten samen het loon waar beslag op is gelegd verdelen.
Mogelijk blijft het percentage van je loon, dat nu naar deurwaarders gaat, gelijk, maar het zal langer duren voor alle vorderingen zijn betaald en het loonbeslag kan worden opgeheven. Het geld gaat waarschijnlijk naar de deurwaarder die als eerste beslag op je loon heeft gelegd. Deze zorgt er dan voor dat het geld wordt verdeeld. Deze verdeling vindt meestal plaats op basis van de hoogte van de verschillende vorderingen.
Het kan ook zijn, dat één van de deurwaarders beslag heeft gelegd in verband met een vordering die voorrang heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de vordering door de Belastingdienst. Dan gaat al het geld eerst naar deze deurwaarder, en pas als deze al zijn geld heeft gaat er geld naar de andere deurwaarders.
11 maanden geleden
Verwijderde gebruiker
11 maanden geleden
bedankt voor het antwoord, het probleem is alleen dat ik al jaren aan verschillende deurwaarders betaal. Maar nu door de beslaglegging waarvan de rechter 8 jaar geleden een uitspraak over heeft gedaan nu beslag leg op mijn besteedbare inkomen kan ik de andere niet meer betalen. Ook is de berekening van het beslagvrije voet verkeerd en hier geef deze deurwaarder ook geen gehoor aan.
AnnBoo8146
11 maanden geleden
Het lijkt mij verstandig als je hiervoor juridisch advies inroept. Je zou ook een klacht in kunnen dienen tegen deze deurwaarder. Hoe en bij wie je deze klacht kunt indienen staat op de volgende site:
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/deurwaarder-en-beslaglegging/klacht-deurwaarder/