Kan ik na een voedselvergiftiging (salmonella) een schadeclaim indienen bij de desbetreffende supermarkt?

Dit uiteraard gemeld zodat anderen er niet van eten maar kan ik ook een schadeclaim indienen bij de desbetreffende supermarkt?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
ronron1212
een jaar geleden
Heb je de kip wel voldoende verhit?
LK000
een jaar geleden
Jazeker, het was heet toen ik t at. In een pannetje water tm kokend 1- 2 minuten ruim opgewarmd.
LK000
een jaar geleden
Ik kauwde LETTERLIJK
op ammoniak, alsof er urine in zat. (Met alle gevolgen van dien..op de toilet..)
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Heet is NIET gaar. 1 - 2 minuten is extreem kort. Kipfilet moet je minimaal 8 minuten koken.
https://dejuistekooktijd.nl/vlees/kipfilet-koken/. Lijkt dus eerder op je eigen fout
LK000
een jaar geleden
Gaar was het vlees al..
Het was zo'n zakje met 3 stokjes, kip saté diepvries..
Dit zakje was al ontdooid in mn koelkast en heb t opgewarmd volgens de instructies op t zakje vermeld.
(doe dit al meer als 20 jaar zo, dat terzijde..) Dus nee, zéker niet mijn eigen schuld maar desalniettemin dank voor uw reactie.
LK000
een jaar geleden
Ik heb nu voldoende informatie dankzij iemand zn reactie hier dus *einde bericht*. Hiervoor mijn dank.
Utrecht
een jaar geleden
De moet bij de fabrikant zijn, niet de supermarkt. En hoe lang heb je het in de koelkast laten ontdooien? Daar kan het wel is mis zijn gegaan.
Ritsuka
een jaar geleden
Heb je het zakje laten testen op salmonella? Hoe weet je dat het dit was?
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Klinkt meer als een aanname. In Amerika zal je daar vast een schadeclaim voor kunnen vragen. Gelukkig is het hier Nederland en gaan rechters / bedrijven daar niet veel mee in

Antwoorden (2)

Voedselvergiftiging, voedselallergie en letselschade

Word je in het ziekenhuis opgenomen door voedselvergiftiging of – allergie of loop je ander letsel op door het eten van ‘iets verkeerds’? Dan is er sprake van letselschade. Je hebt dan mogelijk recht op een letselschadevergoeding. Een letselschadejurist zoekt samen met jou uit of dit het geval is.

Aansprakelijkheid bij voedselvergiftiging: waar moet je op letten?

Het is belangrijk dat duidelijk is wie aansprakelijk is voor de letselschade door de voedselvergiftiging of -allergie. Een letselschadespecialist weet hier alles over. Ook bekijkt deze of het nodig is om de NVWA in te schakelen. Als er voldoende bewijs is, zal de NVWA namelijk een inspectie uitvoeren bij het restaurant waar je ging eten of de winkel waar je iets kocht.
fremar
een jaar geleden
LK000
een jaar geleden
Dank u wel voor deze informatie.
Ja, je kunt een schadeclaim indienen bij de supermarkt als je denkt dat je voedselvergiftiging (salmonella) is veroorzaakt door een product dat je daar hebt gekocht. Je kunt contact opnemen met de klantenservice van de supermarkt om te vragen hoe je een schadeclaim kunt indienen.
10 maanden geleden