Maakt het uit hoe je iemand vermoord qua aantal jaar gevangenisstraf?

Als je bijvoorbeeld iemand levend verbrand moet je dan over het algemeen langer in de gevangenis zitten dan wanneer je iemand een kogel door zijn/haar hoofd schiet?

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, er wordt door de rechter gekeken naar de feiten en omstandigheden van het gepleegde delict . Ook wordt er gekeken hoe iemand tot zijn daad gekomen is. Dit alles wordt meegewogen bij de strafbepaling.
AlphaLimaSierra
een jaar geleden