Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een 0 uren contract en heb nou een knieblessure. Binnenband van de knie gescheurd. Kan helaas niet werken.

hoe zou ik rond kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
714

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het antwoord van Jacob is heel goed. Daarbij wil ik nog opmerken dat als jij over de laatste 3 maanden een regelmatig aantal uren hebt gewerkt, bijv. iedere week minimaal 10 uurtjes, er dan een arbeidsovereenkomst van 10 uur van toepassing is. Heeft jou werkgever je ook ziekgemeld bij het UWV of heb je dat zelf al gedaan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door iets alleen met je handen of alleen met je hersenen en te gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het na bij de vakbond, of bij het UWV

In de onderstaande link staat dat als je werkgever vindt dat hij op grond van het contract je geen ziektegeld meer hoeft te betalen, moet hij de ziekmelding doorgeven aan het UWV. Dring daar dus op aan.
Het is dus nog niet zeker dat je geen inkomsten zult hebben. Neem contact op met personeelszaken van je werkgever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt af van hoelang je hebt gewerkt bij deze werkgever en van de aantal gemiddeld uren in de periode van drie maanden voor je blessure. De gemiddeld aantal uren per maand in de laatste drie maanden voor de blessure gelden als een minimum overeen gekomen aantal uren dat je werkgever moet aan jou betalen tot het eind van de overeenkomst.
Neem je contract mee naar de UWV voor een advies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding