Tot hoe laat mag je een vuurkorf (flatomgeving) nog aan hebben ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou jij doen als je de hele dag geschreeuw moet aanhoren, huilende kindjes, stinkende BBQ en vuurkorfjes tot diep in de nacht ? Schijnbaar kunnen 'buitenlandse' mensen niet normaal zachtjes (rekening houdende met de buren ivm hun werk) niet zachtjes doen. Je antwoord: praten, dat wist ik al maar helpt niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons heeft de Vereniging van Eigenaren een verbod uitgevaardigd voor vuurkorven op de balkons...(na stemmen, natuurlijk...) Met dit warme weer ben je vast niet de enige die last heeft van dit bepaalde 'balkon', dus stel een brief op, die je bij iedereen in de bus doet, dat je dit verbod wilt laten opnemen in de huisregels, en evt. peil je alvast, hoeveel medestanders je hebt. Op de eerstvolgende bewoners/huurdersvergadering kan het dan via een agenda-punt in het reglement openomen worden.
Bovendien schrikken ze misschien van zo'n 'officiële' brief, als praten niet helpt....

Het beste antwoord

Eigenlijk zijn daar geen regels voor,maar je mag geen overlast veroorzaken.
Rekening houden met anderen dat is nou juist hetgene waar het nog wel eens aan ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tenzij het in de Plaatselijke verordeningen (APV) staat denk ik niet dat daar wetten/regels voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat volgens mij in jou geval niet alleen om die vuurkorf, maar vooral om geluidsoverlast.
Dan mag je toch na 22.00 uur in een gewone woonwijk van je buren verwachten dat ze stil zijn. Dus... na 22.00 uur gewoon de politie bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 22:00 uur gewoon ff bij die mensen langs gaan lijkt me een stuk vriendelijker... Hoezo meteen de politie bellen dan?
Net zo lang als dat je omwonende er geen last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vuurkorven zijn niet overal toegestaan!

-Er zijn gemeenten die open vuur toestaan mits het maar ergens in zit. Dus een ton of een korf.
-En er zijn gemeenten die open vuur in welke vorm dan ook verbieden.

Ik zou dit eerst nachecken in de APV van je gemeente.

Meestal wordt het wel gedoogd en worden er geen maatregelen genomen. Zodra je buurt gaat klagen en de politie langs moet komen zul je echter wel moeten stoppen denk ik.