Wat moet ik doen om een auto op Nederlands kenteken in een buitenland te verkopen?

Ik wil mijn auto waarvan de apk in mei verloopt naar een buitenland rijden en daar verkopen. Wat moet ik doen om het volgens de regels te doen?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
tinus1969
een jaar geleden
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/invoeren-exporteren-doorvoeren/auto-exporteren Hangt zo te zien van het land af.
Inekez1
een jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Die auto gaat ook in het buitenland niet veel meer opleveren. Wat je er eventueel meer voor krijgt dan in Nederland bij de autosloper (of inruilkorting bij aankoop van een andere auto) ben je al weer kwijt aan benzinekosten voor het rijden naar het buitenland en de terugreis.

Antwoorden (1)

Als je van de verzekeringsplicht en belastingplicht af wil, dan moet je een exportvergunning aanvragen. Dat kan bij de R.D.W. of een erkend exportbedrijf.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/invoeren-exporteren-doorvoeren/auto-exporteren
Toegevoegd op 21 april 2022 20:35: tekst
jc54
een jaar geleden