Niet zonder meer, indien er auteursrechten op zitten. Vaak staat hierover informatie in het boek zelf en anders kun je informeren bij de uitgever. In veel gevallen heb je toestemming van de uitgever/auteur nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag niet zo maar teksten uit een boek op je blog zetten.
Het mag wel als je hiervoor eerst toestemming vraagt aan de uitgever/auteur,in de meeste gevallen volstaat een bronvermelding.
Vraag je geen toestemming ALTIJD bronvermelding!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij mag het, maar alleen als je ook de auteur erbij schrijft. Dus een bronvermelding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat er niet om wat jij denkt. Het gaat om wetgeving, die bepaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wetgeving zegt letterlijk dat je iets mag overnemen als je een bronvermelding plaatst en duidelijk zegt dat jij het niet gemaakt hebt.