Kan men een nieuwe identiteit aangaan?

Ik zit in heel erg moeilijke situatie. Mijn cultuur en religie laten niet toe om met een Belg te trouwen en ik heb al 3 jaar geheime relatie met een persoon die mijn ouders nooit zullen accepteren. Ik heb er over proberen te praten met mijn moeder, maar ze wil mij liever dood zien dan met hem laten trouwen.
Mijn vraag is, of het mogelijk is om het leven opnieuw te beginnen met een nieuwe identiteit? Zodat bv mijn ouders mij niet kunnen traceren..? Ik ben wel meerderjarig, maar dat is niet genoeg in mijn cultuur....:-(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat een vervelende situatie, ik hoop dat er een goede oplossing gevonden kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mss kun je je naam laten veranderen?
Vraag na op het gemeente huis
Wat vervelend voor je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me wel af welke cultuur en religie je niet toestaat om met Belgische mensen te trouwen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed de moslim cultuur,maar ik kan er ook naast zitten.

Antwoorden (2)

Misschien heb je iets aan de site met forum www.buitenlandsepartner.nl Je zult daar waarschijnlijk wel mensen vinden uit (of met een partner uit) jouw land van herkomst en met dezelfde cultuur en religie, die soortgelijke problemen hebben. Kom je uit België, dan zou je in Nederland kunnen gaan wonen en trouwen. Je kunt dan aangeven dat je de naam van je partner wilt dragen en vragen om een geheim adres in het GBA. Sterkte.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar misschien kun je in België ook wel trouwen en de naam van je partner aannemen en een geheim adres vragen?!?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ jotin: Dit kan niet aangegeven worden bij de douane, maar gewoon bij de gemeentelijke administratie bij inschrijving. Het koninklijk bevel krijg je volgens mij alleen bij naturalisatie, iniedergeval niet bij naamswijziging vanwege trouwen. Je betaald dan voor de naturalisatie en niet zozeer voor het koninklijk bevel.
Ja,dat kan:veranderen van naam is mogelijk maar dit kost wel wat.

Hoe kan ik mijn naam laten veranderen?
lees
Het is niet zo eenvoudig om uw voornaam of familienaam te laten veranderen:

u moet een gegronde redenen hebben
u moet een officiële aanvraag indienen bij de dienst Naamsveranderingen van de Federale Overheidsdienst Justitie
u moet aangeven of enkel uw eigen naam of ook de naam van andere familieleden moet worden aangepast
de naamsverandering is niet gratis:
het wijzigen van een achternaam of familienaam kan u tot 740 euro kosten
het wijzigen van een voornaam kan tot 490 euro kosten.
Alle informatie over de aanvraag van een naamswijziging vindt u op de website van de FOD Justitie. U vindt er ook een handige brochure.
fremar