Op welke datum werd de leeftijd waarop je meerderjarig word van 21 naar 18 jaar verlaagd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
16.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je dat zo'n 50 jaar geleden mensen nog tot hun 30e toestemming nodig van hun ouders nodig hadden om te kunnen trouwen ook al waren ze boven de 21?
Ik heb dat in mijn eigen familiekring meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2xhet woord nodig was dus echt niet nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, dat wist ik niet.

Het beste antwoord

Vóór 1988 was men vanaf 21 jaar meerderjarig, voor 1901 was men zelfs pas vanaf 23 jaar meerderjarig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor 1901 heb ik niet meegemaakt.
Maar ik heb wel meegemaakt, misschien 20 a 25 jaar geleden, dat je pas op je 23e volwassen minimumloon kreeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meest uitgebreid, en precies wat ik wilde weten. Ik ben dus zelf wegens wetswijziging meerderjarig geworden ;-)

Andere antwoorden (1)

Op 1 januari 1988 is dit veranderd van 21 naar 18 jaar.