Wie is verantwoordelijk voor de schade die een leerling maakt tijdens de rijlessen?

Is dat de rij instructeur of de leerling? (18+) wie betaalt dan de schade over het algemeen

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
ronron1212
2 jaar geleden
De verzekering want de auto zal daar voor verzekerd zijn.
tinus1969
2 jaar geleden
En die verzekering maakt rijles extra duur.

Antwoorden (1)

Als bij een ongeval een lesauto betrokken is en deze zou schuldig bevonden worden, dan is de instructeur de verantwoordelijke. Hij heeft de mogelijkheid om in te grijpen en had dit moeten doen.
Het kan ook zijn dat de andere partij schuldig wordt bevonden...........
jc54
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
@jc54 wie betaald de schade dat is de vraag
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
De (verzekering van) de schuldige partij natuurlijk.
ronron1212
2 jaar geleden
Ja @Oze dat had ik al in een reactie gezet. Maar ik vraag hier aan jc54 om het antwoord aan te passen.