Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een OV vervoerder aansprakelijk voor een parkeerboete als gevolg van niet op tijd rijden?

Bij het station is het in het weekend gratis parkeren. Op werkdagen is het betaald parkeren. Dit weekend wil ik 2 dagen weg met de trein. Mocht ik zondagavond niet meer het station kunnen bereiken door treinvertraging, kan ik de NS dan aansprakelijk stellen voor een parkeerboete op maandag?

2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
ronron1212
2 jaar geleden
Nee dat kan je niet. Je behoort rekening te houden met calamiteiten.
Antoni
2 jaar geleden
Over het algemeen zorgt de NS bij grote vertragingen altijd voor vervangend vervoer zodat alle reizigers toch hun bestemming kunnen bereiken. Overigens moet je bij een treinreis natuurlijk niet met opzet gaan gokken op het wel of niet halen van 'de laatste trein', dus houd bij het plannen van je reis al rekening met enige vertraging, want die kan altijd voorkomen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee. OV bedrijven zijn al sinds jaar en dag ontheven van deze gevolgschade.
(Lees meer...)
tinus1969
2 jaar geleden
Nee. Je hoeft niet met eigen vervoer naar het station. Je kunt je laten brengen en ophalen, je kunt een taxi nemen, op veel plaatsen is er nog een busverbinding.......
(Lees meer...)
jc54
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding