Ja. Sterker nog: een agent mag niet verder dan 125 km van zijn eigen woning te werk gesteld worden (Besluit algemene rechtspositie politie artikel 64. 2).
Een forumlid: “Bij ons komen de wijkagenten uit de woonplaats waarin ze werken”,
Zie https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=17509
Toegevoegd op 05 december 2021 11:36: tekst
SimonV
2 jaar geleden
teusvh
2 jaar geleden
De strekking van de vraag is m.i. een andere. Is het toegestaan en/of verstandig om als agent in een omgeving te werken waar je zomaar bekenden en familieleden kunt tegenkomen, en hen misschien wel moet staande houden? Voor zover mij bekend zijn daar geen strikte regels voor, maar het beleid is om je niet te plaatsen in het dorp of de stad waar je zelf bent opgegroeid.