Als je een loods hebt gekocht, mag je er dan ook in wonen (en er je inschrijfadres hebben)?

2 jaar geleden
in: Wetgeving
8.2K
Antoni
2 jaar geleden
Je kan je loods als postadres gebruiken, mits er een brievenbus (bij) is die voldoet aan de eisen van PostNL.

Antwoorden (1)

Nee. In Nederland heb je te maken met bestemmingsplannen. Een loods heeft als bestemming opslag van goederen. Soms (maar niet altijd!) is het toegestaan om een loods te gebruiken voor werkzaamheden. In het bestemmingsplan van de gemeente kan worden vastgelegd welke werkzaamheden wel of niet zijn toegestaan in de betreffende loods. Dat heeft te maken met veiligheid en/of overlast voor eventuele omwonenden.

Wonen in een loods is nooit toegestaan. Als er (ook) een woonbestemming op het perceel rust waar de loods op staat, dan moet er een woning zijn waar in gewoond kan worden. Om een loods of perceel zonder woonbestemming aan te passen naar iets met woonbestemming zijn ingewikkelde procedures nodig.
Inekez1
2 jaar geleden
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Dat dacht ik ook al. Vandaar dat ik de info op deze pagina niet goed begrijp. Daar spreekt men ook over 'woning'.
https://vergelijkvastgoed.nl/de-mogelijkheden-van-een-loods/
Inekez1
2 jaar geleden
Uiteraard kun je een woning (laten) bouwen met de uitstraling van een industriële loods. Daar zal wel een bouwvergunning en woonbestemming voor moeten worden afgegeven door de gemeente voordat je het daadwerkelijk als woning kunt gebruiken.