ben ik verplicht om mijn vinger afdruk te geven aan mijn werkgever?

het is gewoon een supermarkt! ik zie dat dus niet zitten gaat dus over in en uit klokken en geen vinger afdruk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Kimath
13 jaar geleden
Je hoeft niet zo te schreeuwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben doof geworden door sonja09. Ik eis een schadevergoeding. Hoe meer hoe beter....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Sssst! De kinderen slapen...! Windt je niet zo op en ga eerst eens in een zetel zitten en relax.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou mij niks uitmaken. Mijn baas mag alle vingerafdrukken van me hebben.
Maar jij zit er kennelijk mee en je wilt je vingerafdruk niet afgeven. Waarom niet trouwens?? Beetje overdreven van de werkgever. Tenzij hij een kloksysteem heeft op vingerafdrukherkenning. Dan zal het wel moeten, anders word je niet geregistreerd. In alle andere gevallen overdreven. Ben je het er niet mee eens en er kan geen oplossing gevonden worden, neem dan afscheid van je baas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niets te verbergen dus zou mijn vingerafdruk gewoon geven. Als begrijp ik jouw vraag en vind ik het ook uit de hand lopen qua onze privacy. Nog erger dan de vinger afdruk is misschien wel dat we nu door allemaal een mobiele telefoon te hebben, ze altijd precies kunnen zien waar we zijn en waar we geweest zijn en op welke tijden. We moeten er aan wennen. Alles wordt met pin betaald dus ze weten ook waar we ons geld aan uitgeven en wanneer. Het land van de vrijheid :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niets te verbergen hebt, zie ik geen enkel probleem.

Antwoorden (1)

Je werkgever kan je er niet toe verplichten, alleen de politie e.d. kan dat volgens de wet. Als je werkgever er een goede rede / aanleiding voor heeft dan mag hij erna vragen. Als je niks te verbergen hebt, en graag bij deze werkgever wilt blijven werken, zou ik de vingerafdruk gewoon geven. Maar het is en blijft altijd op vrijwillige basis.