hoelang is minimale celstraf (ongeveer) voor iemand neersteken met een mes?

hoelang is minimale celstraf (ongeveer) voor iemand neersteken met een mes? zonder dood tot gevolg

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
14.9K

Het beste antwoord

Nederland kent geen minimum straffen. Er wordt door de rechter gekeken naar de feiten en omstandigheden. Er zou ook sprake kunnen zijn van een strafuitsluitingsgrond. Kortom, hier is geen antwoord op te geven in de zin van het noemen van een duur van een straf.
AlphaLimaSierra
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beste Femke,
Het is een poging tot doodslag, hier staat een gevangenisstraf op van 32 maanden waarvan 8 maanden voorwaardelijk.