Ik vind dat het moeilijk te zeggen is omdat we de precieze omstandigheden niet kennen en ook niet weten wat er buiten beeld gebeurd (is).
Toch vind ik dat de politie hier wel erg hardhandig optreed, het lijkt erop dat er een bevel gegeven is aan de kinderen om zich te verwijderen van de locatie waar het zich afspeelde, dat is dan op dat moment een wettig bevel waar je je aan te houden hebt, over de legitimiteit van zo'n order kun je achteraf in discussie bij (mocht het zover komen de rechter), maar je mag op het moment dat het gebeurt niet weigeren hier gehoor aan te geven.
Ik vind dat de politieagenten hier ruim (naar mijn idee te ruim) gebruik maken van hun bevoegdheden en de mogelijkheid om geweld te gebruiken, ze geven duidelijk blijk van het feit dat agenten er tegenwoordig niet meer voor opgeleid lijken te zijn om ook dingen met woorden op te kunnen lossen, geweld dient bij mijn weten altijd nog een uiterste middel te zijn en het lijkt er niet op dat er hier een legitieme reden voor was.
Dan valt me op dat er mensen in de rug geslagen worden die zich voortbewegen (kennelijk om gehoor te geven aan het bevel om zich te verwijderen), dat vind ik helemaal een slechte zaak, de wurggreep die ik een agent op het einde van het filmpje zie toepassen vind ik echter uit den boze. Zo'n agent zou ook moeten weten dat dergelijke handelingen lastige gevolgen kunnen hebben en er bestaat mijns inziens geen directe aanleiding om zo te werk te gaan.
Ik krijg sowieso de indruk dat de politie de laatste tijd (te) gauw geweld gebruikt.