Een es op de erfgrens van 2 personen staat ook voor 1/3 op gemeentegrond. Mogen wij 2 die kappen?

De Es staat voor 1/3 op gemeente grond . Niet langs de openbare weg of langs een sloot. De gemeente wil een verklaring van de 3 partijen alvorens de boom verwijderd mag worden. Naar mijn mening heeft de gemeente zelfs niet het recht om minder dan 2 meter van de erfgrens van 2 particulieren bomen te hebben of te planten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Voor kappen (ook al staat hij 100% op eigen terrein) is vaak een vergunning nodig.

Antwoorden (1)

Het klopt dat een boom niet op minder dan 2 meter van de erfgrens mag staan.
Maar hij staat er kennelijk wel. En als dat al vele jaren is, dan mag hij daar ook gewoon blijven staan.
Dit staat overigens geheel los van de vraag of je wel of geen kapvergunning nodig hebt, en van wie de boom dan is. Als hij (de stam) op de grond van 3 eigenaren staat, dan bezitten zij de boom gezamenlijk.
Het standpunt van de gemeente lijkt me correct.
teusvh