Waar kan je een klacht/tip indienen voor mensen die onterecht een uitkering krijgen van de regering ?

Er zijn mensen die zwart werken, veel rijker zijn dan mij en de regering oplichten door te doen alsof ze ziek zijn en geld geen hebben. Waar kan je die mensen aangeven, zodat ze daarmee worden geconfronteerd ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kun je melden via het UWV. Op hun website: Waar kan ik fraude melden? Denkt u dat iemand in uw omgeving fraudeert met een uitkering? Of kent u een bedrijf dat met UWV samenwerkt en heeft u concrete aanwijzingen dat dit bedrijf fraudeert met overheidsgeld of subsidies? Uw melding gaat naar het Centraal Meldpunt Fraude. Melden kan anoniem. Zelf brief schrijven Stuurt u ons liever een brief? Geef dan in ieder geval de naam, het adres en andere gegevens van de betrokken persoon of het bedrijf zo volledig mogelijk door. Beschrijf ook kort waarom u denkt dat deze persoon of dit bedrijf fraudeert. Stuur uw brief naar: Centraal Meldpunt Fraude UWV Antwoordnummer 13097 2501 VC Den Haag Telefonisch Wilt u eerst met een van onze medewerkers spreken? Bel ons dan; uw informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld. Als u de melding heeft opgestuurd Wij nemen alle meldingen in behandeling die bij ons binnenkomen. Wij mogen u niet van de afhandeling op de hoogte houden. Dit komt door onze geheimhoudingsplicht die staat in de wet SUWI. Wij vragen hiervoor uw begrip. Toegevoegd na 8 minuten: Als het om bijstand gaat moet je dat melden bij de gemeente waar de persoon woont. Dat kun je meestal wel vinden via de website van de gemeente.

bij de socialedienst daar kan je terecht ik zou het nooit doen ik ben geen verr..........

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100