Bijstand afgewezen wat dan ?

wat gebeurd als de bijstandsuitkering is afgewezen maar verder geen inkomen zijn ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
7 jaar geleden
Wat is de reden van afwijzing?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het niet inleveren van gegevens ( kopie identiteitskaart en bankafschriften ). Maar deze stukken zijn geleverd ,drie keer persoonlijk afgegeven aan de balie en een keer zelfs een stempel voor ontvangst gekregen. Maar de behandelaar beweert geen stukken te hebben ontvangen .....
ronron1212
7 jaar geleden
Bezwaar aantekenen uitleggen wat je hebt gedaan en als nog de gevraagde kopieën erbij. Aangetekend verzenden,
Rieneke1
7 jaar geleden
www.legal2people.nl

Antwoorden (1)

Als er geen inkomen is uit arbeid of van een uitkering, en de bijstand wordt afgewezen, dan zal er eigen vermogen zijn dat eerst aangesproken dient te worden.
jc54
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Soms betekent dat zelfs b.v. het verkopen van het eigen huis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
-Lees de reacties waarom deze conclusie onjuist kan zijn en ook is.
jc54
7 jaar geleden
@Mr Tomaat; die reacties kwamen ná mijn antwoord. Als jij opgelet had, dan had je dat kunnen zien!!!!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb ook gezien dat de reactie na jouw antwoord kwam. Echter jij stelt het alsof er maar 1 mogelijkheid is voor de afwijzing (als>dan). Toen ik dat las voordat de reactie er stond leek het me al een voorbarige conclusie/antwoord. Je antwoord is een zogenaamde drogreden,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Negeren_van_alternatieve_hypothesen Zelfs al was het inderdaad zo dat de vrager eigen vermogen had, was je antwoord niet meer dan een goede gok, terwijl er ook een andere mogelijkheid was. Als ik had geweten dat het niet indienen van papieren ook een reden was geweest voor afwijzing, had je de min al veel eerder gekregen.