Kan ik mijn geboortedatum veranderen?

Toen ik naar nederland kwam vertelde me vader dat ik geboren ben in 2004 maar in mijn echte paspoort die uit me land komt en mijn Nerderlandse paspoort staat dat het 2005 is en ik wil het graag gaan veranderen. Ik heb ook een bewijs dat het zoo is. Dus mijn vraag is of het hier wel lukt om te veranderen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
SentWierda
3 jaar geleden
De vraag gaat niet over de geboortedatum maar over het geboortejaar.
Als de vraag over de geboortedatum was gegaan, dan was gevraagd of de vermelde geboortedatum (meestal 1 januari) kan worden gewijzigd in de echte geboortedatum.
tinus1969
3 jaar geleden
Wat voor document heb je, dat bewijst dat je in 2004 geboren bent? Als zowel je Nederlandse als je andere paspoort 2005 vermelden, moet je goede bewijzen hebben dat die datum niet klopt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@tinus1969 ik heb een geboortebewijs uit mijn land

Antwoorden (1)

Geboorteakten bevatten de officiële naam en geboortedatum van een persoon. Akten van de burgerlijke stand worden altijd in tweevoud opgemaakt: er gaat één naar de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond en eindigt in het gemeente- of streekarchief, de andere gaat via de rechtbank. Als jij zegt een bewijs te hebben moet dat dus helemaal rechtsgeldig zijn en kan je het alleen aanpassen via de rechter.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
@elder161. De link gaat over Nederland en heeft niet betrekking op de vraag.
De vraag gaat over het buitenland.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Dat staat niet in de vraag. Vraagsteller wil zijn geboortedatum veranderen, er staat niet bij in welk paspoort. En ook niet of dat in het buitenland moet.