Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag de verhuurder 180 euro rekenen om iemand na een scheiding van het huurcontract te halen?

Een vriendin van mij woonde samen met een jongen, deze jongen kreeg losse handen en ze is daar weg gegaan. Ze stonden samen op het huurcontract de jongen tevens hoofdhuurder is achtergebleven, ze heeft contact gehad met de verhuurder deze wil alleen tegen een vergoeding van €181.50 haar van het huur contract verwijderen onder het mom "contract kosten"
Volgens mij zijn deze kosten buiten proportioneel in het geval dat er een achterblijver is, dus zij geen inkomsten verlies hebben, geen nieuwe sleutels hoeven te maken, geen openhuis/ interviews hoeven te doen, geen oplever/schoonmaak kosten hebben.

Inmiddels is het een principe kwestie geworden. onder Burgerlijk wetboek 7 Artikel 264 zie ik staan dat het de verhuurder in kwestie niet mag verrijken? ze wil prima betalen maar geen 180.- euro.

Hoe krijgen we haar van het contract af ? zijn ze dit verplicht of zit er niets anders op dan betalen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
14.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is niet iemand van een contract afhalen, het wordt dan een geheel nieuw contract. En daar zijn kosten aan verbonden. Dat zou zomaar op kunnen lopen richting de € 180.-
(Lees meer...)
jc54
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding