Mag zo,n kind hierblijven.?

Stel er zit een asielanten familie hier in Nederland.
In afwachting van hun verblijfsvergunning.
Ze krijgen een kind,,,,dat krijgt de Nederlandse nationaliteit.
Kan men dan,de vader en de moeder uitzetten,en het kind??
Waar blijft dat ,?het is toch een Nederlander-se.
Die heeft Nederlandse rechten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goeievraag Eef
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom denk je dat dat kind de Nederlandse nationaliteit krijgt? Zo werkt het in de VS, maar niet hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat die kind ook weg moet met de ouders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ, er was in het journaal een kind van 6 met Nederlandse nationaliteit maar de moeder is illegaal in Nederland en moet er misschien uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha, dat verklaart de vraag. Er zijn redenen waarom een kind de Nederlandse nationaliteit kan krijgen. Bijvoorbeeld door erkend te zijn door een Nederlandse vader. Maar op Nederlands grondgebied geboren worden is géén reden om de Nederlandse nationaliteit te krijgen.

Antwoorden (3)

Nee, kinderen die hier geboren worden tijdens asiel, zijn niet automatisch Nederlands. Die worden dus, als de aanvraag wordt afgewezen, mee uitgezet.

SN:AFU
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
SN:AFU? wat betekent dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
situation normal: all f*cked up
Nee, kind gaat gewoon met pappie en mammie mee. Zou toch ook verschrikkelijk zijn voor zo'n kind als het bij zijn ouders weggehaald wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb me laten vertellen dat dat helaas kan als het kind de Nederlandse nationaliteit heeft. De Voogdijraad zou het dan in een pleeggezin plaatsen. Of dit inderdaad waar is weet ik niet maar het zou me niets verbazen als Nederlandse overheid zo opptreedt. Die is in dit soort zaken immers niet te vertrouwen (vind ik).