Wordt de maandelijkse AOW lager als je ook pensioen hebt?

Stel A en B zijn gehuwd en ontvangen ieder een AOW uitkering omdat zij 70 jaar zijn. A heeft daarnaast ook nog een pensioen van bruto 200 euro per maand. Verandert hierdoor ook de hoogte van zijn maandelijkse AOW uitkering die hij krijgt van het svb of wordt dit alleen rechtgetrokken bij een eventuele aangifte IB?

erotisi
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

Nee
De twee hoofdvarianten van de AOW:
- AOW voor alleenstaanden
- AOW voor gehuwden/samenwonenden

Bij de aangifte IB/PVV wordt gekeken welke belasting en premie verschuldigd is over "alles" van de AOW-gerechtigde.
Computoon