Mag je in je onderbroek op straat lopen?

ik zag er net 1 voorbij komen lopen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
17.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was hij door zijn vrouw/vriendin op straat gezet,hihi?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat wil je in je onderbroek op straat gaan prutsen Einstein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was een oranje onderbroek.
een voedbal fen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt.
maar het is morgen pas zover 21 juni

Het beste antwoord

Naar de letter der wet zou dit geen overtreding inhouden.

Zie: Wetboek van strafrecht

Artikel 430a

Hij die zich buiten een door de gemeenteraad als geschikt voor ongeklede openbare recreatie aangewezen plaats, ongekleed bevindt op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats die voor ongeklede recreatie niet geschikt is, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.

De wet bestraft het niet dragen van kleding. Het schaars geklede wordt echter nergens in die wet genoemd.

Er wordt hier ook géén onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen, maar schending van de goede zeden zal absoluut bestraft (kunnen) worden.

Een man kan zich dus rustig in zijn onderbroek gekleed op de openbare weg bevinden..een vrouw kan dat echter niet.

Vrijwel zeker bestaat er over dit onderwerp de nodige juriprudentie welke de dames dit gedrag verbiedt. Ik ben dit verder niet voor je nageggaan.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

hahahaha!!!! je lijkt wel gek maar het mag wel

Toegevoegd na 12 seconden:
jij niet hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het maar niet aanstootgevend is mag dat Pruts...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Prutseinstein;

Zolang de genitale zone bedekt blijft wel. En hij mag ook niet aanstootgevend vuil zijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een man wel, een vrouw in enkel een onderbroek geeft teveel problemen denk ik :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lang hij er maar een beetje gekleed uit ziet Gerrit, mag dat wel. Weet je wel zeker dat het geen sportbroekje was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk mag dat!
Of je het na 1 x nog wilt, hangt van jouw leeftijd, imago, figuur en onderbroek af , of je het nog eens herhaalt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eenpersoons wel.