Heb ik recht op inzage van de beheerrekenig die mijn bewindvoerder beheert? Ik weet namelijk niets.

ik wou graag inzage in de beheerrekeningl Ik heb geen idee wat ze doen waar mijn geld heen gaat of wat het saldo is, ik krijg niks te zien, Ik wil graag inzage, heb ik daar recht op?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
5.5K

Antwoorden (1)

Ja, u heeft inzagerecht. De bewindvoerder moet jaarlijks verantwoording van de beheerrekening afleggen bij u voordat de rechtbank deze verantwoording krijgt. Uitzondering op deze informatieplicht aan u is de situatie dat u niet meer in staat bent om de rekening te beoordelen. Lees 8 van de link.
fisbel