Zijn beveiligers aansprakelijk voor schade van een feest? Of is de getekende aansprakelijk?

Ik en een vriend van me hebben een feest gegeven die uit de hand liep. Er zijn wat dingen beschadigd die wij nu moeten betalen. We hadden een beveiliger ingehuurd en ik wil graag weten of hij hiervoor aansprakelijk is? Het is toch zijn taak om alles in de hand te houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de beveiliger aansprakelijk zou zijn voor schade bij een feest, zou er al snel geen beveiliger meer te vinden zijn.
Antoni
11 jaar geleden
Wat bedoel je met "getekende"? Ik ken dat woord alleen als bijvoeglijk naamwoord: "Het met krijt op de stoep getekende poppetje was grappig."

Antwoorden (3)

het is zijn taak om z'n uiterste best te doen alles in de hand te houden, meer kan en mag je niet verwachten.
tenzij de beveiliger de halve avond in een hoekje heeft staan konkelefoezen of roken is hij niet aansprakelijk.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ bovendien bij een beetje feest, komen er meer dan 30 mensen, moet 1 persoon dan iedereen in de hand kunnen houden?
Rieneke1
11 jaar geleden
dank je crea, dat bedacht ik me idd ook.
zou mooi zijn dan, de beveiliging laten betalen, omdat je te zuunig bent een tweede in dienst te nemen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik ben ook benieuwd of de beveiliger iets heeft ondernomen,maar dat valt niet uit de vraag op te merken.
Volgens mij is de organisatie altijd de aansprakelijke.
Je kunt als organisatie van een groot evenement ook een verzekering erop nemen dan ben je beschermd.
Denk niet dat je dit op de beveiliger kan verhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is de taak van de organisatie om er op toe te zien dat de beveiligingsfunctionaris zijn werk naar behoren doet.

Voldoet de beveiligingsfunctionaris niet naar behoren dient de organisatie hem erop aan te spreken en te zorgen dat hij wel zijn werk doet.

Komen de ongeregeldheden door dat de veiligheidsfunctionaris niet naar behoren functioneerde is dus toch de organisatie verantwoordelijk, ze hebben er niet op toe gezien dat hij zijn werk deed.

Kan de organisatie aantonen dat ze de beveiligingsfunctionaris aan hebben gesproken op het disfunctioneren en zijn er bewijzen dat de ongeregeldheden door het disfunctioneren komen en is de functionaris is dienst bij een bedrijf kan het bedrijf aansprakelijk worden gesteld echter zal het altijd maar voor een deel de schade vergoed worden daar de organisatie ook een eigen verantwoording heeft.