Op welke leeftijd mag de politie een wapenstok en pepperspray bij mensen gebruiken?

Hoe oud moet de persoon zijn die zich verzet of niet meewerkt als de politie middelen wilt inzetten

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
TurfGraver
3 jaar geleden
Oud genoeg om zich te verzetten dan wel niet mee te werken.
Ze zullen niet eerst naar je ID vragen.
tinus1969
3 jaar geleden
Ik dek niet dat de politie in staat is om naar je ID kaart te vragen voordat ze pepperspray inzetten.
crispy
3 jaar geleden
Ik geloof niet dat politie in een dergelijke situatie eerst de leeftijd gaat controleren en daarna pepperspray spuiten.
De richtlijn is dat er, indien nodig, gepast geweld wordt gebruikt. Ongeacht of dat tegen een 13 jarige of een 25 jarige is.

Het beste antwoord

De spray mag niet gebruikt worden bij personen die zichtbaar jonger zijn dan 12 jaar en ook niet bij personen die zichtbaar ouder zijn dan 65 jaar. De politie is op het betreffende moment niet in de gelegenheid om naar een ID te vragen dus het is een beetje gokken naar de leeftijd.http://mbs-learning.nl/m/?q=taxonomy/term/10