Hoe kun je opzeggen buiten de 8 daagse bedenktijd?

Onlangs hebben we Scarlet Digitale tv aangeschaft. Na het online aanmelden, werden we gebeld. Daarin werd gevraagd of we het product geleverd wilden krijgen of dat we gebruik wilden maken van de 8 daagse bedenktijd. Bedenktijd? We hadden het product besteld dus waarom zouden we na het bestellen weer 8 dagen moeten wachten voordat het product geleverd zou worden? Dus we hebben geantwoord dat we niet 8 dagen hoeven te denken en dat het product geleverd mocht worden.
Als we wel hadden ingestemd met de 8 daagse bedenktijd, zou het product na 8 dagen geleverd worden.
We waren in de volledige veronderstelling dat je het product eerst kunt testen en dan alsnog op kunt zeggen.

We zijn echter totaal niet tevreden over het product, hebben dit snel gemeld; twee keer met de klantenservice gebeld en twee klachtenbrieven gestuurd. Maar Scarlet blijft zeggen: jullie hebben bewust de bedenktijd stopgezet, jullie zitten aan het jaarcontract vast.
Zij hebben een automatische incasso machtiging, die ze niet willen tekenen om stop te zetten.

Feit is: Of je zegt "nee" tegen de 8 daagse bedenktijd en krijgt gelijk het product en zit aan het jaarcontract zonder te testen.
Of je zegt "ja" tegen de 8 daagse bedenktijd en krijgt na die 8 dagen pas het product en zit alsnog gelijk aan het jaarcontract vast, want de bedenktijd is op dat moment inmiddels verstreken.

Er moet toch een manier zijn om dit stop te kunnen zetten als je niet tevreden bent met het product?

Weet jij het antwoord?

/2500

Na levering heb je altijd recht op zeven dagen bedenktijd, heb je voor deze 8 dagen opgezegd, dan zijn zij verplicht je abonnement stop te zetten, zonder kosten voor jou. Gebeurd dit niet, ondanks dat je op tijd hebt opgezegt, dan is het de moeite juridische hulp te zoeken.

Bronnen:
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoop...

Ik ben bang dat je eraan vastzit, in ieder geval dit jaar (tenzij er een regeling is voor tussentijdse opzegging maar daaraan kunnen kosten zijn verbonden. Er is inderdaad een wet kopen op afstand. Je krijgt dan zeven werkdagen bedenktijd nadat je het product geleverd hebt gekregen. Wil je het niet hebben, dan kun je het binnen de zichttermijn zonder opgaaf van reden terugsturen en krijg je je geld terug, dat moet binnen 30 dagen gebeuren. Maar: "Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd." (Tekst uit de bron hieronder) Naar mijn mening is Scarlet Digitale TV een dienst. Geen product. Natuurlijk moet die dienst wel voldoen aan de eisen die je er redelijkerwijs aan kunt stellen en als dat niet het geval is moet de dienstverlener het probleem oplossen. "De bedenktijd Uw bedenktijd begint één dag nadat u het product hebt gekregen. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt. Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd? U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt: Reizen die u op internet boekt Tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften Producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak Producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd. Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt. Moet de verkoper mij informatie geven over de bedenktijd? Een verkoper moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. En hij moet het adres of telefoonnummer van een helpdesk geven, zodat u weet wie u kan helpen als u een vraagt hebt. Doet de verkoper dit niet, dan krijgt u drie maanden extra bedenktijd. En let op: geeft de verkoper u deze informatie pas later? Dan hebt u vanaf dat moment weer een bedenktijd van zeven werkdagen. Wat moet ik doen als ik een product wil terugsturen? Wilt u een product terugsturen? Laat dit dan binnen de zeven werkdagen aan het bedrijf weten, voordat u het terugstuurt. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief. Voorbeeldbrief - Ontbinding van een koop of dienst tijdens de bedenktijd" Toegevoegd na 9 minuten: (2e b) U heeft geen herroepingsrecht: • Als u een dienst afneemt en de uitvoering met uw instemming is begonnen binnen de termijn van zeven werkdagen.

Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
http://www.deombudsman.nl/koop-en-garantie...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100