Zes jaar knokken tegen de overheid, en eindelijk gelijk?

Na mijn terugkomst uit het buitenland, een verblijf van ca. zeven jaar, had ik bij terugkomst in een keer een auto op mijn naam staan. Na zes jaar is het mij na veel moeite eindelijk gelukt dit voertuig van mijn naam te krijgen, ondanks al de tegenwerking van de betrokken instanties.

In die zes jaar heeft dit voertuig mij enige duizenden euro's per jaar gekost aan boetes voor niet verzekerd en niet gekeurd rondrijden.

Nu ik eindelijk "gewonnen"heb, en zij de auto van mijn naam hebben gehaald, hoe krijg ik nu mijn geld terug van alle onterechte boetes? Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Rechtzaak starten tegen overheidsinstantie die boetes heeft opgelegd.
Win je 100%. Kan ik als jurist voor je doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het Juridisch Loket kan zeer waarschijnlijk wel wat voor je betekenen, misschien met mediation:

Samen oplossen: Mediation
Als u een conflict heeft met een persoon, bedrijf of instantie en u komt er niet uit door met elkaar te praten, dan hoeft u niet meteen een advocaat in te schakelen. Een slimme manier om uw conflict samen op te lossen is mediation.

U overlegt dan met de andere partij onder begeleiding van een onafhankelijke derde persoon: een mediator. Dat is iemand die is opgeleid om u te helpen via gezamenlijk overleg tot een oplossing te komen. Hij of zij is zelf volstrekt onpartijdig en geeft geen oordeel.

Mediation kan in bijna elk conflict worden toegepast. De voorwaarde daarbij is dat beide partijen vrijwillig meewerken aan mediation. Bij conflicten die te maken hebben met het beëindigen van uw relatie is het mogelijk gebruik te maken van mediation via internet (online mediation

mocht dit niet helemaal zijn wat je zoekt dan kun je via de site ook bij hen terecht met vragen e.d.
zie bron:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het via de Nationale Ombudsman, en leg daar een klacht neer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een vreselijke pech!!!
Met de uitspraak dat de auto niet op jouw naam thuishoorde. (Dat moet toch ergens op schrift zijn gesteld, daarmee ga je naar een advocaat.) Die beoordeelt of het haalbaar is de overheid voor schadevergoeding aan te spreken. Dit lukt je in je eentje nooit.

Voorts moet je afwegen, of no cure no pay iets voor je is, en vervolgens of je het in zoverre van je af kan zetten dat je leven er niet door wordt beheerst. Het leven kan kort zijn.
Ik heb een man ontmoet, in de thuiszorg op zijn sterfbed, die tot op dat moment nog in gevecht was voor een schadevergoeding.