Krijg je standaard een ontvangstbevestiging van je bezwaarschrift?

N.a.v. een bezwaarschrift op een parkeerboete die ik heb ontvangen.

26 april - bekeurd
28 juni - beschikking ontvangen
30 juni - beroep ingestuurd
9 augustus - uiterlijke verzenddatum beroepschrift
23 augustus - uiterlijke betaling i.g.v. geen beroep

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb mijn bezwaar ingediend bij de Officier van Justitie zoals op de beschikking vermeld staat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Het lijkt me niet goed dat je nog geen bevestiging hebt ontvangen. Het is dan wel vakantietijd, maar ik zou voor de zekerheid toch even bellen om te vragen of ze je bezwaarschrift hebben ontvangen.

Op zijn website schrijft het OM:

Wanneer u in beroep gaat, hoeft de sanctie nog niet betaald te worden. Zodra het beroep is ontvangen, krijgt u een ontvangstbevestiging van de officier van justitie. De officier van justitie moet binnen 16 weken na ontvangst van het beroepschrift een beslissing nemen.

Zie bron. Een bevestiging zou toch echt wel binnen 1 maand in je bezit moeten zijn, lijkt me.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb in de tussentijd inderdaad gebeld en het klopt dat je normaliter een bevestiging krijgt, ware het niet het nogal druk is bij de CVOM, aldus der vrouw aan de telefoon. Ze kon wel zien dat m'n bezwaar in behandeling is en dus was aangekomen. Maar er hoort dus een ontvangstbevestiging te komen.

Andere antwoorden (1)

Ja dat moet dan binnen een week zijn anders kun je het volgende doen.

Geen ontvangstbevestiging
Als u een week nadat u uw bezwaar hebt ingediend geen ontvangstbevestiging van Cition hebt gekregen, dan kunt u bellen met het gemeentelijk informatienummer 14 020 (lokaal tarief, vijfcijferig zonder kengetal), bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik heb bezwaar bij de Officier van Justitie ingediend, bij het CJIB. Ik zal het even bij de vraag zetten.