Wat staat er in het wetboek van strafrecht over het produceren van ghb voor eigen gebruik en verslaving?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

In het wetboek van strafrecht zal je hier niets over vinden. Het valt onder de opiumwet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord!!
Sinds oktober 2002 valt GHB onder de Opiumwet, lijst II.

De wet maakt vervolgens een onderscheid in verschillende handelingen die strafbaar zijn. Strafbaar zijn: bezit, bereiding/productie, verkoop en export. Opvallend is dat gebruik op zich niet strafbaar is

GHB valt ook nog een andere wet nl: de wet op de Geneesmiddelenvoorziening.

De Wet op de Geneesmiddelenvoorziening verbiedt aan personen die daarvoor geen vergunning hebben om geneesmiddelen te maken of te verkopen. Iemand die deze bepaling in de wet overtreedt pleegt een
economisch delict en kan gestraft worden met een gevangenisstaf van 6 jaar of fl. 100.000,- boete.
AlphaLimaSierra