Bestaat er een wet voor respect voor ouderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
ronron1212
9 jaar geleden
Wel een fatsoens norm maar die geldt voor iedereen.
tinus1969
9 jaar geleden
Wat je bedoel je met 'respect'?
ronron1212
9 jaar geleden
Respect betekent aanzien, eerbied of waardering

Antwoorden (2)

Nee, die wet bestaat niet. Respect toon je voor iedereen die dat verdiend, niet alleen voor ouderen. Dat is iets wat je door je ouders/verzorgers geleerd is (in de meeste gezinnen) en wat je meeneemt in je verdere leven. Hier is geen wet voor, behalve dat mishandeling verboden is. Niet alle omgangsvormen kunnen bij wet vastgelegd zijn, er bestaat ook zoiets als fatsoen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk antwoord en goede bron +
Nee. Respect voor ouderen heeft met normen een waarden te maken. Het is ongeschreven regel om ouderen met respect te behandelen maar er is hier geen wetgeving voor.