Hoe kan de identiteit van een Moslima in boerka worden gecontroleerd als zij haar indentiteitsbewijs toont?

Ik neem aan dat dit bij de douane op Schiphol wel eens voor zal komen. Hoe weet je of de persoon op de foto in het paspoort ook daadwerkelijk voor je staat?

13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.8K

Antwoorden (5)

ik denk dat een vrouwelijke medewerker van schiphol dan even mag chekken
13 jaar geleden
Dan wordt de vrouw met de Burka meegenomen door een vrouwelijke medewerker naar een kamertje waar naast hun 2 niemand is. Die vrouw controleert of de vrouw op de foto ook de vrouw onder de Burka is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die worden mooi meegenomen en mogen de bourka even af doen
ik vlieg veel en zie het regelmatig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is via een vrouwelijke douane in een aparte ruimte uitstekend te controleren.

Toegevoegd na 15 minuten:
Oeps, had eerst niet de andere antwoorden gelezen. Ik kom net uit het verre- een midden-oosten. Het gaat feitelijk zo snel en geroutineerd dat er geen oponthoud door ontstaat.
Het gevaar zit hem ook niet in problematiek in gecontroleerde gebieden, maar daar waar controle op identificatie lastig(er) is, zoals op straat.
Even preventief fouilleren wordt lastig, vaak beroepen de draagsters daarna zich op de wet op discriminatie.
Maar laten we eerlijk zijn, het kan een tot op het bot bewapende terrorist met vrouwenkleren aan blijken te zijn.
Er wordt dan misbruik van bij een bepaald geloof behorende kledij en werkt helaas vooroordelen in de hand.
Misschien kunnen de Moslimgelovigen een kleed bedenken wat de integriteit van de vrouw voldoende beschermt EN laat zien dat er geen tent met explosieven onderweg is.
Daar worden wij wat nerveus van. Moslim zullen ook gdaar best begrip voor hebben.
Oplossen biedt meer dan messen slijpen.
Verreweg de meeste Moslim zijn uitermate hartelijke mensen die een ander geen vlieg kwaad wensen of doen.
Nu moet alleen nog een werkende oplossing bedacht worden.
Samen komen we er wel uit en dat geeft meer rust dan het kweken van angst en xenofobie door landgenoten,
ook al mogen ze bij de Koningin op de koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven al meerdere malen gezegd is, het wordt gecontroleerd door een vrouwelijke douane.. Dus de identiteit van iemand die een burka draagt is gewoon controleerbaar.