Er is al vijftig jaar een handelsembargo tussen de VS en Cuba. Daarom is geen (of nauwelijks) handel mogelijk tussen de VS en Cuba en mogen er dus ook geen Cubaanse sigaren in de VS verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat de Verenigde staten een handelsembargo met Cuba hebben. Dit is zelfs wettelijk vastgelegd nadat Cuba een onbewapend Amerikaans vliegtuig had neergeschoten, waarbij 4 doden vielen.
Een bedrijf dat toch handel drijft met Cuba kan hiervoor dus worden vervolgd.

Toegevoegd na 11 minuten:
De import van deze sigaren is alleen in de VS verboden vanwege de boycot.
Detail; de dag voordat John F. Kennedy de wet zou tekenen die de boycot officieel maakte, liet hij nog snel even duizend stuks van zijn favoriete merk inkopen. (^-^).
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat onbewapend vliegtuig was een U2 spionage vliegtuig en daar zit maar 1 iemand in en het handels embargo werd ingesteld nadat Rusland kernraketten op Cuba had geplaatst de cubaen missle crisis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deaal, volgens mij werd het handelsembargo al begin 1962 gesloten, terwijl de cubacrisis eind 1962 plaatsvond. Dus dat is niet de oorzaak.