Wat is een geschikte straf voor dit figuur?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6921678/__Jongen_gooit_zwerver_in_de_gracht__.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (14)

Helicoptervlucht boven zee en hem dan een duw geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaartje eenzame opsluiting, kunnen ze er even rustig over na denken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterboarding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zelf kopje onder in de Adam, grachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nachtje opsluiten met 20 matrozen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar maanden laten meehelpen in zo'n huis waar daklozen een nachtje kunnen blijven en natuurlijk ook de ziektekosten betalen die zijn gemaakt in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een tandenborstel alle straten van amsterdam schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij kunnen aan zo'n iemand geen toepasselijk straf geven, hopelijk krijgt hij echt een straf die aan hem de pijn en vernedering van zijn slachtoffer zal doen voelen. Bijvoorbeeld dat hij ooit aan zijn eigen kinderen zou moeten uitleggen wat papa doet in de clip dat ze van hem op youtube hebben gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een misselijk rotjoch.

Als hij een échte marokkaan is en zou leven volgens de Koran dan zou hij het onderwerp
"Zorg voor wezen en behoeftigen"
nog eens moeten doorlezen!

Nepmarokkaan

Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij God erger is dan dit? Dezen zijn het, die God heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald." (soera De Tafel 60)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar Peru sturen en daar een jaartje in de cel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens depina. Respect hoor je te hebben voor iedereen die bestaat. Tenzij je andere mensen bewust pijn doet etc. Wat voor nut heeft het om een zwerver te pakken. Stoer zeg. Echte binkies en dan de ramadan gaan doen yeah right.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak slaag en daarna 4 minuten onder water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinder tbs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien dit voorval zich in België zou bevinden, zou de rechtbank het volgende concluderen.

Ik weet niet of het hier om een meerderjarig of minderjarige delinquent gaat, maar stel dat het om een meerderjarig gaat:

- De Belgische wetgever stelt dat "opzettelijke slagen en verwondingen" als een wanbedrijf worden berecht. Een wanbedrijf stelt dat de beschuldigde een gevangenisstraf tussen de 8 dagen en 5 jaar krijgt en/of een geldboete vanaf 25 euro (te vermenigvuldigen met 5) moet betalen.

- Bij minderjarigen zijn de jeugdkamers van de rechtbank van eerste aanleg bevoegd (binnen het gerechtelijke arrondissement waar het misdrijf zich voordeed. In België zijn er 27 gerechtelijke arrondissementen.) De jeugdrechter neemt dan maatregelen om de minderjarige te heropvoeden en/of interneert de minderjarige delinquent. Als de rechter meent dat hij alle juridische maatregelen heeft genomen en dit geen vat heeft op de minderjarige, kan het zich onbevoegd verklaren en schuift de zaak dan door naar het OM, die de bovenstaande wetgeving (volgens het volwassenenstrafrecht) toepast.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook even stellen dat in dit laatste geval de delinquent 16 jaar of ouder moet zijn, eer hij volgens het volwassenenstrafrecht kan berecht worden.