Mag ik bedrijf zomaar mijn band sponsoren?

Ik ga met mijn band op tour door Europa.
Mag een bedrijf zijn naam op bijvoorbeeld de tourbus plakken (magneet vlak) tegen een betaling.

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik bedoel met deze vraag: Moet er voor reclamen op de bus toestemming gevraagd worden? Bepaalde belastingen en of vergunningen. Over het sponsorbedrag btw betaald worden? Hoe gaat dit in zijn werking?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als zij u sponseren staat daar iets tegenover , dat kan bv zijn dat u reclame van hun aanbrengt op uw tourbus.
Als u zeer bekent wordt kan u een bepaalde prijs vragen voor een bepaalde oppervlakte, in het begin bent u al tevreden als u iemand kan vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt geen toestemming nodig van een bepaalde instantie (zoals de overheid) om reclame op een bus te plakken. Maar natuurlijk wel van de eigenaar van de bus. ;-) Ook geldt reclamebelasting e.d. niet voor dit soort reclame.

Als het bedrijf je tournee sponsort, dan is er tot een bepaalde grens geen BTW verschuldigd, en er zijn ook bepaalde uitzonderingen, b.v. bij sportsponsoring.

Voor zover ik het kan overzien, is het bedrijf tot pakweg 32.000 Euro geen BTW verschuldigd. Alle regels kun je hier precies nalezen.
http://www.mediability.nl/smwb/belasting.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi! +