Mag iemand een antiparkeerpaal precies op de witte streep van zijn eigen parkeerplaats zetten?

Hier in de flat zijn er twee bewoners, die ruzie hebben over de parkeerplek. De een heeft een camper en de andere een gewone auto. De camper gaat steeds met zn wiel op de witte streep of er met het wiel overheen. Zelf vermoed ik pesterij, want als ik er langs loop dan zie ik dat de camper nooit aan de rechterkant op de streep of zelfs erover heen gaat. Mensen zijn die ruzie langzamerhand zat en nu wil ik aan komende vergadering de man met gewone auto advies geven een antiparkeerpaal op de witte streep te zetten. Lijkt mij dat het gedonder dan afgelopen is. Maar mag met of zonder toestemmeing van de VVE. Er zijn ook een paar die die campers (3 stuks) een lelijk gezicht vinden, maar het lijkt mij dat je dat echt niet kunt verbieden, want zolang ze binnen de witte strepen blijven lijkt het mij geen punt dat ze er staan. Ik weet trouwens niet of men ook met het wiel op de streep mag staan. Lijkt mij van niet, maar zeker weet ik het dus ook niet.

4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (1)

Vraag eens na bij de gemeente wat er in de APV staat over het op de openbare weg parkeren van campers en caravans. Vaak is er een 3 dagen regel, of is parkeren binnen de bebouwde kom helemaal niet toegestaan. Het zelf neerzetten van paaltjes op de openbare weg kan natuurlijk niet. Waar gaat de eigenaar van de camper heen als hij schade rijdt door het paaltje?

En je hoort binnen het vak te parkeren, al zal dat voor een camper soms een uitdaging zijn. Het erop of erover parkeren is natuurlijk uit den boze als dat is om te pesten, dan moet de eigenaar daar door de gemeente, de VVE of de bewoners op worden aangesproken. Met een goed gesprek beginnen de beste oplossingen.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
As het eigenparkeerterrein betreft van de VVE wat ik uit de vraag opmaak zal de vve zelf dus de bewoners het probleem zelf moeten oplossen. @paulus811
paulus811
4 jaar geleden
Als het parkeerterrein eigendom is het helemaal simpel, dan beslist de VVE o.b.v. het parkeerreglement.
gonna
4 jaar geleden
het zijn parkeerplaatsen op eigen terrein en je koopt die parkeerplek tesamen met het huis. Een goed gesprek is niet mogelijk met de campereigenaars heb ik begrepen, want de vorige buren van hun zijn weggepest heb ik gehoord. Normaal denk ik zoek het maar uit, maar het bestuur heeft door die camperseigenaars het bestuur neergelegd en nu komen ze bij mij of ik in het bestuur wil.Wil ik dus niet, maar ik probeer mee te denken voor een oplossing. Vandaar dat ik vroeg of er een antiparkeerpaal op de witte streep mag. Dan zijn we hopelijk van het gezeur af. Ik weet nu dus nog niet of dat mag
paulus811
4 jaar geleden
In zo'n geval zou ik de paal gewoon plaatsen en zien waar het schip strand. Als de sfeer toch al verziekt is en praten niet helpt, dan is de boodschap in ieder geval helder. Ook als er een zaak wordt gestart en de paal uiteindelijk weg moet.