Bestaat er in Nederland een verkeersregel die beschrijft wat je moet doen als de spoorbomen niet meer omhoog gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Op een overweg geldt een verbod om stil te staan en te parkeren, maar je mag er wel op inhalen. Weggebruikers mogen pas de overweg oversteken als de rode lampen gedoofd zijn en/of de overwegbomen volledig omhoog zijn. Tussen de halve overwegbomen door zigzaggen is verboden. Als overwegen in Nederland niet zijn voorzien van een andreaskruis, dan is het geen overweg in de zin van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens en wordt de vrije doorgang van railvoertuigen (meestal goederentreinen) geregeld door verkeerslichten (rood licht) of door aanwijzingen van bevoegde beambten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus zolang ze naar beneden zijn mag je er niet over. Wachten tot de storing is verholpen, een agnet aanwijzingen geeft, of een andere route zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Het enige goede en veilige antwoord. Het zal de eerste niet zijn die denkt dat het te lang duurt, toch oversteekt en dan geschept word door de trein.