Mag je 2x dezelfde naam gebruiken?

Ik heb een 2de zoontje op komst en ik ben weer na aan het denken over de naam Bert, omdat ik dat zo`n leuke naam vind. Maar zo heet mijn eerste zoontje dus ook en ik dacht misschien kan ik de uitspraak veranderen, dus ipv Bèrt (zoals je de eerste uitspreekt) nu Bért (Bèèrt). Maar mag dit eigenlijk wel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het wordt niet aangeraden, maar het mag wel. Omdat jouw zoontjes een andere geboortedatum hebben, kunnen ze uit elkaar gehouden worden. Het kan wel zo zijn dat de ambtenaar jou aanspreekt bij de aangifte. De enige reden waarom hij dat doet, is om jou duidelijk te maken dat het verwarrend kan zijn. Verder heb ik ooit op een school gewerkt. Ik praat over 30 jaar geleden. In een familie (geen gezin, maar de hele familie!) werden de meisjes Sien en de jongens Peer genoemd. Die traditie bestaat nog steeds, want laatst kwam ik een man tegen (Peer) met zijn dochter (Sien). De bron komt uit een vrouwenblad, maar klopt wel.

Bronnen:
https://www.libelle.nl/mensen/actueel/libe...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100