Wie is verantwoordelijk voor een zoekgeraakt pakket? Als... (zie toelichting)

... ik kan bewijzen dat ik op de bezorgdag niet thuis was (en dus ook niet iemand anders en als de postbode niet kan aantonen waar hij het pakket anders heeft bezorgd? (Met het duplicaat van het bonnetje dat normaal in de brievenbus wordt gedaan om aan te geven dat het pakket bij één van de buren is bezorgd.)

Volgens de 'track&trace-code' is een pakket bij mij bezorgd, maar ik heb het pakket nooit gezien en ik heb ook nooit een briefje in de bus gehad dat het bij de buren is bezorgd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als ze beweren dat het bij jou thuis afgeleverd is dan zou het handig zijn dat zij (tnt) bewijzen dat jij daar voor getekend hebt.

Ik zou vragen aan hen wie zij denken dat er dan getekend heeft en hoe die persoon heet.

Vraag desnoods om een kopie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat wist ik niet! Er zijn tegenwoordig zoveel post bedrijven bijgekomen. Als ze niet willen schikken dan kan je altijd een klacht indienen. Misschien krijg je daardoor niet je geld of pakket mee terug maar als de postbode dit vaker doet en er meer klachten binnen komen over hem of haar wie weet valt ie snel door de mand.. Wel heel vervelend dit zeg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nooit begrepen waarom TNT of ptt of postnl post die aan mij geadresseerd is bij de buren bezorgt, behalve dat het voor hen goedkoper is natuurlijk. Als ik iets bestel kies ik dan ook bij voorkeur voor rembours of aangetekend.
Bij het verzenden van poststukken met track&trace heeft het postbedrijf een inspanningsverplichting overéénkomstig art19 van de algemene voorwaarden voor de universele postbezorging en is niet verplicht aan de afzender tot schadevergoeding.

In alle andere gevallen is art 9 van diezelfde voorwaarden van toepassing.

Dit is dus een zaak tussen afzender en postbedrijf, mits u het anders verstuurd wilde hebben.

Het kan echter wel lonend zijn voor de afzender om een klacht in te dienen bij het postbedrijf, immers hun goede naam staat ook op het spel.

Deze voorwaarden gelden voor alle post bedrijven, hieronder de link.
http://www.ser.nl/nl/taken/zelfregulering/consumentenvoorwaarden/praktische%20informatie/~/media/Files/Internet/Consumentenvoorwaarden/AV/cz_101.ashx

Toegevoegd na 1 dag:
P.s. artikel 19 moest 18 zijn.....sorry foutje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, ik had me vergist, het moest inderdaad art.18 zijn.
Maar het was ook zo'n rot end naar beneden.....hahaha