Hoe kan je voor jezelf een aanvraag voor curatele doen?

Ik zie steeds staan op sites over curatele dat je dat ook zelf kan aanvragen, maar er staat niet bij HOE.

Nergens, wel zie ik formulieren waarbij je het voor iemand anders kan aanvragen.

Dus hoe kan je dat zelf doen?

9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In de brochure 'Curatele, bewind en mentorschap', uitgegeven door het ministerie van Justitie en verkrijgbaar bij o.a. Informatie Rijksoverheid (voorheen Postbus 51), staat wat deze beschermingsmaatregelen inhouden, wie de maatregelen kan aanvragen en waar u dat moet doen. U kunt daarvoor terecht bij de kantonrechter. Daar geldt geen verplichte rechtsbijstand, dus u kunt zelf, zonder hulp van een advocaat, de gewenste maatregel aanvragen.
De aanvraagformulieren vind je in de link.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ach wat een muts ben ik ook.
Ik wilde net reageren dat ik die formulieren niet begrijp en nu zie ik het ineens. Ik liep vast op de vraag: Wat is de reden dat de betrokkene zelf etc etc etc het niet heeft aangevraagd. Maar die vraag is helemaal niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat is niet van toepassing als je het zelf doet :)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb alles gevonden wat ik nodig had.
Bedankt :-)