Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je voor jezelf een aanvraag voor curatele doen?

Ik zie steeds staan op sites over curatele dat je dat ook zelf kan aanvragen, maar er staat niet bij HOE.

Nergens, wel zie ik formulieren waarbij je het voor iemand anders kan aanvragen.

Dus hoe kan je dat zelf doen?

9 jaar geleden
in: Wetgeving
534

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de brochure 'Curatele, bewind en mentorschap', uitgegeven door het ministerie van Justitie en verkrijgbaar bij o.a. Informatie Rijksoverheid (voorheen Postbus 51), staat wat deze beschermingsmaatregelen inhouden, wie de maatregelen kan aanvragen en waar u dat moet doen. U kunt daarvoor terecht bij de kantonrechter. Daar geldt geen verplichte rechtsbijstand, dus u kunt zelf, zonder hulp van een advocaat, de gewenste maatregel aanvragen.
De aanvraagformulieren vind je in de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ach wat een muts ben ik ook.
Ik wilde net reageren dat ik die formulieren niet begrijp en nu zie ik het ineens. Ik liep vast op de vraag: Wat is de reden dat de betrokkene zelf etc etc etc het niet heeft aangevraagd. Maar die vraag is helemaal niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat is niet van toepassing als je het zelf doet :)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb alles gevonden wat ik nodig had.
Bedankt :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding