huurhuis tijdelijk aanhouden tijdens proefsamenwonen?

Ik huur particulier een huis. Nu wil ik samen met mijn dochter proef samen gaan wonen in het huis van mijn vriend. Dit voor max. 1 jaar.
Mag ik de huurwoning aanhouden of kan de verhuurder mij eruit zetten omdat ik er niet woon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou me voor kunnen stellen dat een verhuurder het een rot-idee vindt dat het huis leeg staat. Aan de andere kant gaat er dan ook niets kapot. Overleg er over met je huisbaas zou ik zeggen. Zolang je netjes betaalt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je met particulier "niet zakelijk" of "niet sociaal"?
(of beiden)
Sowieso: Wat niet weet wat niet deert. Dus zolang je ingeschreven blijft op je oude adres en netjes het gras blijft maaien zal niemand het wat uitmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je echt doen!! En zolang ze maar betaald krijgen , maakt het ze niets uit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat "proefsamenwonen" klinkt alsof je er niet 100% in gelooft... Huis aanhouden dus!!!!! Ik zou (zeker omdat je een dochter hebt) niet gaan samenwonen tot je er van overtuigd bent dat voor langere tijd of blijvend is.

Antwoorden (1)

Je huisbaas gaat het niets aan dat jij er niet woont zolang je de huur maar betaalt en de boel netjes bijhoudt. Ik zou je zeker aanraden je woning voorlopig niet op te geven. Neem het zekere voor het onzekere. Als dat samenwonen tegenvalt heb je tenminste een huis om naar terug te gaan.