Heeft de US een uitleveringsverdrag met Peru?

Zal Joran van der S uitgeleverd gaan worden als er belastend materiaal over de moordzaak in Aruba gevonden wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat lijkt me een slimme tactiek om er evt voor te zorgen dat hij niet samen met "Buba" in één donkere cel komt te zitten in Peru. Je kunt beter in de US in de gevangenis zitten, of desnoods in Aruba.

Het beste antwoord

De VS en Peru hebben in 2001 een uitleveringsverdrag getekend. In de link kun je het verdrag en de voorwaarden teruglezen.

Maar aangezien Aruba een zelfstandige staat is binnen het Koninkrijk der Nederlanden, zie ik geen link tussen het uitleveren van Joran van der Sloot in de Holloway zaak en een mogelijk uitleveringsverdrag die Peru heeft met de VS. Aan Nederland (of Aruba) zal Joran van der Sloot niet uitgeleverd worden, er bestaat nou eenmaal geen verdrag.

Het enige vergrijp (tot nu toe) waarvoor Joran aan de VS kan worden uitgeleverd, is de afpersingsaanklacht die nu tegen hem is ingediend. Maar aangezien Peru zelf ook een (zwaardere) zaak heeft tegen Joran, zullen ze hem niet zo snel uitleveren alleen voor een afpersingszaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord.

Andere antwoorden (1)

als ze het overeen komen wel maar dat ligt geheel in handen van peru die beslissen het moment van uitlevering aan aruba .
peru gaat hem iig niet uitleveren aan nederland .
mocht hij uitgeleverd worden aan naruba dan kan er een klein kansje inzitten dat hij naar nederland overgeplaatst word .
dit is theoretisch mogelijk en er zijn er nog een paar .
de tijd zal het leren maar voorlopig zit hij nog wel even in peru.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom hebben demissionar minister verhagen en de ambassade zich er dan al mee bemoeit?? Echt niet alleen om te zeggen dat ze hem niet zo uitgebreid aan de media lieten zien. Verder plus voor je antw.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uitleveringsverdrag met de VS heeft niets met Aruba te maken, aangezien Aruba een zelfstandig en autonoom land binnen het Koninkrijk der Nederlanden is. Nederland kent geen uitleveringsverdrag met Peru. Dus dat feestje gaat niet door. Amerika kent wel een uitleveringsverdrag. Amerika kan dan een verzoek doen m.b.t. de afpersingsaanklacht tegen de moeder van Natalee Holloway, maar ik betwijfel of Peru hem dan laat gaan vanwege het veel grotere vergrijp dat hij in Peru zou hebben gepleegd.