Waarom word overal van Joran van der Sloot gesproken ipv Joran van der S?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

5 jaar geleden toen Natalee net was verdwenen was er op het journaal regelmatig een stukje over deze jongeman.

Er stond dan eerst 'Joran van der S." en daarna "Paul van der Sloot, vader van Joran van der S.". Hiermee was de achternaam sowieso al bekend. Vervolgens zocht Joran ook zelf nog de publiciteit op, waarbij hij met voor en achternaam werd aangesproken. Als publiek figuur, wat hij van zichzelf heeft gemaakt, heb je minder privacy. Dat geld dus ook voor hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is zinloos om alleen zijn initialen te gebruiken als iedereen zijn naam weet. Joran heeft zelf de publiciteit gezocht op radio en TV en zelfs een boek geschreven onder zijn eigen naam over de zaak Holloway. Dus...
AWM
13 jaar geleden
Vroeger hadden kranten nog de regel dat de privacy van verdachten beschermd moet worden (want een verdachte is namelijknog altijd iets anders dan een misdadiger: hij kan namelijk zomaar onschuldig zijn).

Joran lijkt echter een geval apart te zijn (in meer dan één betekenis van het woord), ook omdat hij min of meer bekend schijnt te hebben (althans, zo kan het geïnterpreteerd worden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Hij heeft helemaal niets bekend, behalve het illegaal wegwerken van een lijk.
Hij gedraagt zich als een artiest. Ik heb niets tegen artiesten, maar hij zoekt zelf het middelpunt van de belangstelling. Vroeger werd in verband met privacy alleen de eerste letter van de achternaam getoond. Wanneer je zelf het nieuws zoekt en er geen bezwaar tegen maakt dat je achternaam wordt gebruikt krijg je dit al snel.