Hoe kan het dat als de rechter de 'zakenman' Paarlberg veroordeelt tot 4,5 jaar (onvoorwaardelijke) gevangenisstraf, hij de rechtbank uitstapt?

In lees in een pers-artikel van de Volkskrant dat de veroordeelde de rechtbank uitstapt en ergens een café ingaat om onder het genot van een kop koffie de uitslag te verwerken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Hij heeft hoger beroep aangetekend, en dan is de straf nog niet in kracht van gewijsde.
Ik denk dat deze man nooit in de gevangenis komt. Hij blijft gewoon doorprocederen. Dat voordeel hebben mensen met veel geld. Maar het kan dat hij gelijk heeft. Zo duidelijk lag het allemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is meer de praktijk in Italie. Hier moet ie volgens mij gewoon brommen totdat het hoger beroep hem genoeg strafvermindering geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe het zit met deze man, maar voorwaardelijke invrijheidsstelling is niet mogelijk als deze man een gevaar is voor de maatschappij.
Dat komt door de traditie,dat alle mensen gelijk zijn,maar dat sommige(vooral die met geld en connecties) net iets gelijker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat denkt, ben je redelijk naief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben toch bang,dat je mijn bedoeling niet helemaal door hebt. Nog nooit" De boerderij der dieren "gelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Animal farm verwijst naar het communisme van na de tweede wereld oorlog in Rusland. In Nederland heeft iedereen gelijke kansen, maar is niet iedereen gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Animal Farm gaat inderdaad over iets heel anders.
In principe ben je voor de rechter gelijk, en het is niet zo dat als je voor 4,5 half jaar veroordeeld bent, je vrij komt als je rijk bent. Dat soort dingen gebeuren al eerder(als het OM een zaak afdoet met een boete ofzo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Animal Farm is geschreven tijdens de 2e wereldoorlog en kan dus niet over de toestand in Sovjet Rusland NA die oorlog gaan. Ik zinspeel hier op de uitspraak van de leidende varkens,toen één der andere dieren klaagde,waarom de varkens bepaalde voorrechten hadden.
Het is mijn overtuiging,dat als je in een land als Nederland in het bezit bent vaan geld en connecties,dat je anders(beter) behandeld wordt dan een onbemiddeld mens.
Als je al in de cel zat voordat je zaak begon, of dat er een aannemelijke reden is dat je gaat vluchten, kan de rechter gevangenhouding bevelen. Dan wordd je meteen meegenomen.
Anders moet je in principe je een paar dagen later melden bij de gevangenis.

De reden dat dit niet zo bekend is, is omdat bij zwaardere zaken mensen meestal al in voorarrest zitten.