Mag je in de trein alcohol drinken?

Ik zie zoveel mensen het doen, maar mag het ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
18.5K

Antwoorden (3)

Je mag voor zover ik weet nooit openbaar alcohol drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, dus ook niet in café's?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Openbaar = op straat enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet heeft het niet veel zin om te antwoorden als je het toch niet zeker weet. Daarbij komt dat het niet klopt, er zijn voldoende plaatsen waar je bijvoorbeeld gewoon op straat mag drinken, in sommige plaatsen is deze mogelijkheid beperkter, dan wordt in de APV een of meerdere gebieden aangewezen waar het niet meer mag.
Antoni
7 jaar geleden
Dit antwoord is onjuist. De trein is geen openbare plek, en maakt ook geen deel uit van de openbare ruimte. Je kan niet zo maar de trein in gaan: daarvoor moet je een kaartje hebben. Verder bepaalt de Nederlandse Spoorwegen daar de huisregels, waar je je aan dient te houden.
In de NS huisregels staat het volgende: Het is toegestaan om alcohol in de treinen van NS te drinken, mits u geen overlast veroorzaakt.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, vandaar ook dat je in de kiosk alcohol kan kopen en er dan ook nog een plastic glas bij krijgt speciaal om het onderweg te nuttigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Inderdaad, heel af en toe wordt dit wel eens gewijzigd, bij speciale gelegenheden waar ze problemen verwachten als mensen gaan drinken.
Ja, het mag: "Het is toegestaan om alcohol in de treinen van NS te drinken, mits u geen overlast veroorzaakt.
Van de site van de NS.