Kan ik tijdelijk mijn nichtje en haar familie op mijn adres inschrijven omdat zij haar huidige woning heeft verkocht en wacht op een nieuwe ?

mijn nichtje komt niet daadwerkelijk bij mij wonen maar bij de persoon waar ze wel gaat wonen kan ze niet worden ingeschreven aangezien die persoon in de schuldsanering zit en aan strenge regels is gebonden.
Ik weet dat het mij meer rioolrecht etc kost maar wat zijn verdere consequenties en eventuele nadelen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Het beste antwoord

Ten eerste: wie gaat er nu wonen bij iemand in de schuldsanering terwijl ze nu over het geld van de verkoop van haar woning beschikt? Hier klopt iets niet.

Als er iemand bij jou in huis woont, die niet tot je gezin behoort, dan gaat de belastingdienst veronderstellen dat je een kamer verhuurt, en je daarvoor aanslaan. Je kan een contract maken, waarin je aangeeft dat ze om niet bij je woont, gratis dus, vanwege de situatie.
Is wel aannemelijk te maken.

Woon je in een huurhuis, dan moet je de verhuurder informeren. Logeren mag meestal wel.

Als je zelf in een uitkering zit,zou ik het niet doen. Is te gecompliceerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zorg dat ze een postadres heeft en ze kan dan gewoon slapen waar ze wil.