Moet een horecagelegenheid (ijssalon in dit geval) een toilet te hebben?

Gezellig koffie gedronken, voordat ik betaalde wilde ik naar toilet.
Er was geen toilet aanwezig.
Toen ik vroeg waar het personeel dan naar de toilet gaat, werd er gezegd dat de eigenaresse boven woonde en zij boven naar de toilet konden gaan.
Voor gasten in het horecagedeelte en gasten die ijs aten in het horecagedeelte of buiten op het terras was geen toilet aanwezig.
Vindt u dat niet raar?
Ik stond perplex.
Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
5K
TurfGraver
5 jaar geleden
....een horecagelegenheid met een gebruiksoppervlakte van meer dan 150 m2 moet ten minste een integraal toegankelijk toilet hebben. ....
(Bron:Bouwbesluit)
Zijn wel meer "horecagelegenheden" zonder "klanten" toilet.
paulus811
5 jaar geleden
Ik heb nog nooit een Febo met toilet gezien...

Antwoorden (1)

Een horecagelegenheid dient alleen over een toilet te beschikken als het ook een drank- en horecavergunning nodig heeft, of anders gezegd: als het alcohol schenkt. Als er dus geen alcohol geschonken wordt, is een toilet niet verplicht.